WELKOM AAN BOORD VAN DE SOLEA
Van en rond Kalymnos, Kos, zullen we varen, afhankelijk van onze wensen en het weer, vreedzame ankerplaatsen in kleine pittoreske havens, in de prachtige landschappen van de Zuidoost-Egeïsche eilanden. .
We zullen samen de route bepalen, nadat we de weersvoorspelling hebben gelezen.
Als het weer geen navigatie toestaat, zal ik u graag begeleiden bij uw ontdekking van de verschillende landschappen, plaatsen en mogelijke activiteiten op het eiland.
DE BOOT
Een robuuste aluminium snijder, gewogen rubberboot, gebouwd in 1976 in Ranville, nabij Caen. Snel en zeer marine, meet 11,70 meter en is uitgerust met een recente 55 PK motor en in uitstekende staat.
Overal rond de brug, een vangnet voor kinderen.
In de cockpit, een barbecue en een eettafel. Achteraan, een dubbele hut aan de ene kant, een individuele ligplaats aan de andere, in de buurt van de navigatie- en kaartenhoek.
In het midden, aan één kant de keuken, met gootsteen, werkblad en twee vuren; aan de andere kant de salon (of lounge) waarvan de tafel kan worden omgebouwd tot een grote ligplaats voor 2 of 3 personen (2m x 1,35m), die reizigers kan herbergen tegen een extra vergoeding, dwz maximaal 2 volwassenen of 3 kinderen.
Een badkamer.
De voorhut is gereserveerd voor de kapitein (zie kaart op de foto's).
Ik vestig de aandacht van teamleden, vooral als ze geen ervaring hebben met het leven aan boord van een zeilboot, op het feit dat de ruimte aan boord beperkt is.
Vooral voor hutten en kooien en voor de badkamer. Daarom wordt gasten zoveel mogelijk gevraagd hun bagagevolume te beperken, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan tassen in plaats van koffers.
DE KAPITEIN
Lange gitaarleraar (privé) voordat hij naar National Education ging, waar ik 15 jaar les gaf, waarin ik 7 opeenvolgende jaren een cruiseschoolvereniging leidde in Marseille, "Les Routes Du Vent ', en zeiltochten uitgevoerd tussen mediterrane havens. Afgestudeerd in de sociologie, spreek ik Spaans, Grieks en Engels naast mijn moedertaal, Frans.
Momenteel met pensioen, woon ik op mijn zeilboot in de Egeïsche Zee met mijn dochter, die naar de universiteit in Kalymnos gaat.
Ik heb meer dan 30 jaar zeilervaring en heb 25 jaar aan boord van de SOLEA gewoond. Mijn dochter woont daar sinds ze 13 jaar geleden werd geboren.
Ze zal ons waarschijnlijk vergezellen als u met een of twee kinderen komt.
Ze zal je graag laten kennismaken met traditionele Griekse dansen, als je kinderen of je wilt, die je met een beetje geluk waarschijnlijk kunt oefenen tijdens tussenstops en lokale festivals. Mijn doel is om de vreugde van het zeilen aan boord van een zeilboot over de Griekse eilanden van de Egeïsche Zee met je te delen, en om met jou mijn liefde voor deze mensen en hun cultuur te delen. Het is ook de gezelligheid, de ontmoeting, die in ruil voor een deelname van de gasten aan de onderhoudskosten van de zeilboot.
LEVEN AAN BOORD - DE VOORSCHRIFTEN
We roken niet aan boord, behalve buiten.
Orde en netheid zijn een zaak van iedereen.
Navigatie-ervaring is niet nodig, maar ik verwacht dat gastbemanningsleden de veiligheidsregels en de instructies van de kapitein en hun deelname aan de noodzakelijke manoeuvres zullen respecteren, volgens hun mogelijkheden natuurlijk, zowel in navigatie als bij de start, en vooral bij aankomst.
Gasten zijn op hun kosten verantwoordelijk voor alles wat met hun eten te maken heeft: aankoop en bereiding van maaltijden aan boord, schoonmaak en afwas, of restaurant naar keuze - wat vaak de beste oplossing is, gezien de kwaliteit en lage prijzen. beoefend in restaurants en tavernes.
Evenzo zijn alle cruisekosten door hen verschuldigd:
Verblijf in havens of jachthavens, water, elektriciteit, brandstof.
Brandstof details:
De SOLEA-motor verbruikt, onder normale navigatieomstandigheden, 2,5 liter diesel per uur en met een gemiddelde snelheid van 5 knopen (of 5 mijl / uur). Dus voor een navigatie met de motor van 4 uur, dat wil zeggen twintig kilometer, zal het nodig zijn om 10 liter brandstof te tellen.
Het spreekt voor zich dat we de zeilen hijsen wanneer de wind- en zeecondities zich lenen voor dit soort navigatie.
Het weer kan echter niet gunstig zijn voor rustig zeilen en een comfortabel minimum, vooral voor kinderen. Dit kan soms enkele dagen duren.
Ik zal u graag begeleiden bij uw ontdekking van dit prachtige eiland dat Kalymnos is.
Tegelijkertijd zeer geanimeerd en van een wilde en steile aard, lijkt het direct het gevolg van de prehistorie. Dus het eilandje Telendos, opkomende als een gigantische octopus tegenover de stranden van Massouri en Myrties. Gasten kunnen genieten van de prachtige stranden en baaien in de buurt van de haven, goed georiënteerd op de heersende wind in de zomer, of een auto of scooter huren om het eiland en de vele bezienswaardigheden te verkennen, of de archeologisch museum, of dat van sponsvissen, of het "Kalymniote huis", om te leren over de tradities en gebruiken van de eilandjes van gisteren ...
KALYMNOS
Kalymnos staat bekend als het eiland van sponsvissers en een van de drie belangrijkste klimpunten ter wereld.
Het is ook de grootste ambachtelijke vissershaven in de Egeïsche Zee. Het eiland blijft zeer authentiek en heeft zijn eigen leven, zonder te worden vervormd door overmatig toerisme. In tegenstelling tot de andere omliggende eilanden is er altijd verse en goedkope vis daar.
HOE ER TE KOMEN?
Er zijn verschillende manieren om met het vliegtuig naar de Dodekanesos te komen: naar Kalymnos, Kos of Lèros. Per veerboot van Athene, naar Kalymnos of Kos (Cie Blue Star Ferries).