Hoe om te gaan met COVID-19-annuleringen: een bericht aan onze klanten

Hoe om te gaan met COVID-19-annuleringen: een bericht aan onze klanten

In de bijna 25 jaar van Vrbo hebben we veel meegemaakt, maar niets komt in de buurt van de huidige uitdagingen waarmee onze reizigers, partners (huiseigenaren en verhuurorganisaties) en medewerkers over de hele wereld geconfronteerd worden.

Dit is een onmogelijke situatie waarin we zijn beland. Vrbo is een marktplaats met twee kanten, de kant van de reiziger; Welke veel geld heeft betaald voor een boeking die misschien niet door kan gaan. En de kant van partner; die verlies aan boekingen en een groot aantal annuleringen ervaart. Desondanks laat het overgrote meerderheid aan partners (>95% in de laatse week) hun beste kant zien door een restitutie te geven of een wijziging in datums in deze extreme omstandigheden te accepteren.

We luisteren actief naar feedback van reizigers en partners naarmate deze uitbraak zich ontwikkelt, en vandaag, om de onzekerheid in deze periode te helpen verminderen, introduceren we een nieuw beleid dat de beste balans biedt tussen het beschermen van reizigers, partners en het publiek in het algemeen.

Hier is meer over wat Vrbo doet als onderdeel van ons COVID-19-noodbeleid

Volledige terugbetaling op de kosten van Vrbo

Vrbo betaalt 100% van het geld dat we verdienen via de servicekosten voor reizigers terug wanneer iemand een reis moet annuleren vanwege COVID-19, ongeacht of de annulering door de overheid is opgelegd of omdat u prioriteit geeft aan de gezondheid van uw gezin en uw dierbaren. Dit geldt voor alle verblijven die vóór 13 maart zijn geboekt met een nacht tussen 13 maart en 30 april. Reizigers hoeven niets te doen om de terugbetaling te ontvangen; dit zal in de loop van de komende weken automatisch gebeuren. Ze hoeven niet te bellen en te bevestigen.

Flexibiliteit voor toekomstige reisplannen

we vragen partners om een optie te geven voor flexibele verblijfsdata binnen het komende jaar (zonder extra kosten). Als de reiziger deze oiptie niet wil of kan accepteren, raden we aan om met onze partner samen te werken aan een acceptabele terugbetaling, en we hebben onze partners aangemoedigd om verder te gaan dan hun standaardbeleid. Het beleid is hoe meer onze partners kunnen doen voor reizigers, hoe meer Vrbo hen zal belonen met toekomstige boekingen.

Bezoek onze COVID-19 helppagina voor veelgestelde vragen en aanvullende informatie over ons beleid.

Dit is wat u nu kan doen

Vraag een boekingswijziging aan via uw Reizigersaccount. Vanuit uw Reizigersaccount opent u uw boeking, en kan u klikken op die optie ‘Wijziging aanvragen’. Ook heeft u hier de optie om te annuleren. Wanneer u veranderingen aanvraagt welke buiten het annuleringsbeleid vallen, contacteert u dan eerst de eigenaar om eventuele terugbetaling te bespreken.”

De zorg voor onze klanten staat centraal bij alles wat we doen. Terwijl de COVID-19-situatie blijft veranderen, zijn onze teams gefocust om eerst tegemoet te komen aan de behoeften van reizigers en partners met een aankomend verblijf. Zoals altijd kunt u uw boeking beheren via uw account of contact met ons opnemen via het Homeaway hulpcentrum. Als beleefdheid tegenover medereizigers, als u de komende vier dagen niet reist, wacht dan alstublieft met het bellen naar onze vertegenwoordigers. We zijn dankbaar voor de duizenden partners die al met reizigers samenwerken om de reserveringsdatums te wijzigen of terugbetalingen te bieden ondanks het annuleringsbeleid. En we danken u voor uw geduld terwijl we door deze situatie navigeren.